• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 6 مهر 1398
کد مطلب : 81151
+
-

تسهیل دسترسی روستاهای طارم  به قزوین

تسهیل دسترسی روستاهای طارم  به قزوین

دسترسی روستاهای دهستان چوقور طارم سفلی به قزوین با افتتاح و بهره‎برداری یکی از طرح‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) تسهیل شد. به گزارش روابط عمومی استانداری، این طرح ایجاد ۱۰ کیلومتر راه روستایی بین روستای علی‌آباد دهستان چوقور طارم سفلی به اینجیلین زنجان بود که در مراسمی با حضور سردار پاسدار محمد شاهرخی فرمانده قرارگاه صاحب الامر(عج) و داوود محمدی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، محمد شفیعی فرماندار قزوین و جمعی از مسئولان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. برای اجرای این طرح ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال هزینه شده است. ساخت این مسیر و وصل آن به آزادراه قزوین – زنجان، دسترسی روستاییان دهستان چوقور به مرکز استان را که حدود ۲۰۰ کیلومتر است، ۳۵ کیلومتر کاهش داده است.


تأمین  سهم آب کشاورزان طارم سفلی

25 میلیون متر مکعب سهم آب کشاورزان طارم سفلی از سد منجیل که قبلا به تصویب رسیده بود ولی اجرایی نمی‌شد، با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین اجرا می‌شود. نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی این قرارگاه در روستای چمن از توابع بخش طارم سفلی با اعلام این خبر اظهار کرد: برای احداث راه‌های روستای بخش طارم سفلی، به‌ویژه در دهستان چوقور، از محل شورای برنامه‌‌ریزی استان 3 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با کمک قرارگاه پیشرفت و آبادانی در 7 محور اصلی بخش اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات روستاییان بخش طارم سفلی اشتغال جوانان است که اگر شهرک صنعتی این بخش، نیروگاه بادی و معدن مس راه‌اندازی شود، برای نزدیک به هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد. این نماینده با اشاره به طرح‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان گفت: اقداماتی که با کمک این قرارگاه و مشارکت مردم در استان انجام می‌شود، طرح‌های ماندگار و در شأن نظام جمهوری اسلامی است. محمدی افزود: این طرح‌ها با هزینه کم اجرا می‌شوند و دستاورهای زیادی دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید